1. juni 2018
Mobbing
Sånn bestevennen min hun blir ikke mobbet av mobberen. Jeg vet ikke hvorfor, men han pleier å spenne i meg og rape i trynet mitt. Selv når jeg er med hun. Før så viss hun traff han med ein stein med vilje hadde han ledd. Men viss eg så vidt traff han med ett uhell hadde han kasta den drit hardt i fjeset mitt. Nå er han litt snillere og er mest mot andre men var han forelska i henne eller noe sånt? Og kvifor gjorde ikkje hu noe for å hjelpe? Hva gjør jeg? Sier jeg det banker han meg opp og kaller meg for sladre hank.

Tema: Mobbing Skole
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Det er ikke lov å mobbe andre. De som mobber skal stoppes. Det er veldig viktig at du sier fra, selv om du er redd for at du blir banket opp eller at han kaller deg navn. Det kan være vanskelig å si ifra. Men for at mobbingen skal stanse er det viktig å si ifra når det skjer eller har skjedd.
Snakk med en voksen du stoler på. Det kan være en lærer, helsesøster, rådgiver på skolen, rektor, treneren eller foreldrene dine. Det er de voksne som har ansvaret for å se og stanse de som plager andre.
Barneombudet har laget en egen webside om mobbing som du finner her. Her kan du lese mer om hva du kan gjøre når du blir utsatt for mobbing.
Hvorfor venninnen din ikke hjalp deg da du ble mobbet vet vi ikke, men kanskje kan du spørre henne selv?
Skriv gjerne til oss hvis du har flere spørsmål eller ikke får hjelp.