7. desember 2017
Mobbing
Vis noen i klassen mobber en fyr, hvordan skal jeg si til vennene mine at de ikke skal gjøre det. Jeg vil ikke drite dem ut

Tema: Mobbing Skole
Hei,
Takk for at du skriver til Barneombudet!
Vi skjønner at du ikke har lyst til å drite ut vennene dine, men det å si fra til vennene sine når de gjør noe dumt, er også å være en god venn. Det er ikke alltid at man selv ser det når man gjør noe dumt, og da kan det være fint om noen andre retter på en.
Du kan helt enkelt be vennene dine om å kutte ut. Du kan vise at du ikke liker det, ved å ikke være med å mobbe selv. Og du kan si fra til en voksen.
Les mer om hva du kan gjøre for å stoppe mobbing her.
Du kan også lese mer om mobbing på våre nettsider.