15. september 2017
Mobbing
Hva gjør man hvis en i klassen blir mobbet, men du tør ikke si i fra for de som mobber er dine aller beste venner?

Tema: Mobbing Skole
Hei,
Takk for at du skriver til oss! Det er viktig å si fra til en voksen hvis du ser at noen blir mobbet. Vi skjønner at det er vanskelig å si fra, særlig når de som mobber er vennene dine. Men det er viktig, for mobbing kan være veldig ødeleggende for den som blir utsatt for det.
Du kan si fra til en lærer på skolen. Alle som jobber på skolen og får vite at noen blir mobbet, har plikt til å gjøre noe for å stanse mobbingen. Du kan også si fra til foreldrene dine, eller noen andre voksne du stoler på, og be dem hjelpe deg med å gi beskjed til skolen. Når du sier fra, kan du be om at de ikke forteller at du har sagt noe, hvis du synes det er vanskelig.
Du kan lese litt mer på nettsidene våre om mobbing.
På chatte-tjenesten Snakkommobbing kan du også snakke med noen om mobbing, uten at du trenger å si hvem du er.