16. februar 2018
Miljøet
Jeg tenker at siden alle er så OBS på at vi må spare miljøet og det hjelper å ta buss. Men jeg synes det er teit at kommunen vil vi skal ta buss og så øker de prisene med 1kr hvert år. Det hjelper ikke miljøet da for folk blir mindre fristet til å ta buss!!
Jeg skriver til dere for jeg veg ikke om noen steder jeg kan kontakte de som bestemmer dette her og tenker at dere kan få kontakt med de.
Jeg håper dere vil svare.
🙂

Tema: Bli hørt
Hei,
Takk for at du skriver til oss!
Vi synes det er veldig bra at du engasjere deg i miljøet. Det er mange som synes at prisene på buss og tog burde vært mye rimligere slik at flere ville valgt det framfor egen bil.
Kanskje du kan skrive et innlegg i lokalavisa di og fortelle hva du mener om miljø og priser på bussbiletter?
Synes du det er vanskelig, så spør om litt hjelp fra foreldrene dine, læreren din eller noen andre voksne du kjenner.
Det er viktig at barn og unge engasjerer seg!
Lykke til!