26. april 2018
Mamma
Hei
Jeg ig moren min har ikke et så godt forhold. Hun OPererte for ikke lenge siden men etter operasjonen så har hun vert veldig frekk og jeg er veldig redd for henne. Men hu har også vert frekk mot oss før operasjonen men jeg er veldig redd ofr henne og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi jeg er redd for at hun skal bli sint eller slå meg siden noen ganger så kommer hun skrikende ned og sier hold skjeft og hun kaller oss for drittungen noen ganger og noen ganger så har hun slått søsknene mine og hun har prøvd å hive ting på meg når hun er sur men hun bommer.
Jeg klarer ikke å leve et sånt liv, jeg har hatt selvmords tanker og det er vanskelig å leve sån og pappa bor ikke hos oss lengre og han har prøvd å snakke med henne men hun hører ikke på hann eller oss.
Jeg er veldig redd for at mamma skal slå meg og jeg er redd for henne.
hva skal jeg gjøre

Tema: Familie Vold
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Alle barn har rett til å være trygge hjemme. Moren din har ikke lov å behandle deg på denne måten, og det er helt forståelig at du blir redd henne. Det er ikke lov å kaste ting på barn eller slå dem. Det er heller ikke lov å kalle barn stygge ting.
Det er derfor veldig viktig at du forteller en voksen om hvordan du har det, sånn at du kan få hjelp. Det kan for eksempel være en helsesøster, en lærer, en nabo, en onkel eller tante eller en mor eller far til en venninnene.  Fortell dem hva moren din utsetter deg og søsknene dine for. Fortell dem også at du ikke klarer et sånt liv.
Du kan også ringe Alarmtelefonen for barn og unge (116 111). De som jobber der er voksne som vet veldig godt hva man skal gjøre og som kan hjelpe deg.  Du kan ringe uten å fortelle hvem du er og det er gratis. Det er viktig at du og familien din får hjelp. Du kan lese mer om Alarmtelefonen her.
Du kan også spørre faren din om å ta kontakt med barnevernet eller du kan selv ta kontakt med dem. Barnevernet kan hjelpe deg og resten av familien å få det bedre. Du kan lese mer om hvordan du kan ta kontakt med barnevernet her.
Skriv gjerne til oss igjen hvis du trenger det.