4. desember 2017
Mamma
Moren min klager masse hjemme om at hun har vondt i armen og ingen hjelper henne hjemme med å gjøre husarbeid selv om jeg hjelper til. I dag så klagde hun så mye at jeg ble seriøst irritert. Det første var at hun klagde om at jeg satt i rommet mitt med døren lukket og gjorde lekser. Grunnen til hvorfor jeg satt i rommet mitt og gjordet lekser var fordi hun lagde mat og jeg ville ikke at mat lukten skulle komme på klærne mine eller inn i rommet mitt. Også klagde hun på at armen hennes gjordet vondt og at ingen gjør husarbeid og at hun må gjøre alt og sånt imens hun kostet gulvet. Jeg er dritt lei av hun klager hele tiden og når jeg spør om hun trenger hjelp så sier hun nei også klager hun om at ingen gjør husarbeid hjemme.

Tema: Familie
Hei,
Takk for at du skriver til oss.
Ut fra det du skriver til oss, skjønner vi det hvis du blir lei. Det bør ikke gå ut over deg når mammaen din ikke har det greit. Det virker som om du vil hjelpe til, men at mammaen din takker nei. Har du forsøkt å snakke ordentlig med henne, og forklare henne hvordan du opplever situasjonen? Kanskje dere kunne bli enige om hva du skal hjelpe til med, og når du skal hjelpe til, sånn at du også får tid til å gjøre lekser.
Vi har laget noen tips til den vanskelige samtalen med en voksen. Vi tror de kan være nyttige for deg. Du finner tipsene her.
Du kan også snakke med en annen voksen du stoler på, for å få tips til hvordan du og moren din kan ha det bedre sammen.