8. august 2017
Mamma
det går ikke en eneste dag uten at jeg blir kjeftet ned på av mamma og at hu klager over meg. Jeg gjør alt jeg kan for å ikke få hu til å bli sur , men det går ikke!! Hun og pappa er så urettferdige og klarer ikke å se at de er like ille som meg. Når jeg blir sur så blir jeg veldig sur , men det er fordi jeg er møkk lei av mamma& pappa som skal kjefte på meg hele tiden. Mamma trenger hjelp og hu sier hu skal bli bedre, men det sier hu bare gang på gang og noen ganger slår hun meg. Når hun er sur så kan jeg bli dytta eller slått. Mamma sier at jeg ikke tåler og bli fornærmet , og hvis jeg fornærmer henne så klikker hu i vinkel så vi er helt like,men hun klarer ikke å se det selv. Jeg har det vanskelig hver eneste dag

Tema: Familie Vold
Hei,
Fint at du kontakter oss. Uansett hvor mye du krangler med foreldrene dine, så skal de aldri bruke vold mot deg. Både fysisk og psykisk vold er alvorlig og forbudt. Les mer om forbud mot å slå barn
Det er foreldrene dine som har ansvaret for at du har det trygt og godt hjemme. Når situasjonen er så vanskelig som du beskriver, så kan det hende at du og familien din trenger hjelp fra noen andre.
Et alternativ er familievernkontoret i kommunen du bor. De kan gi råd og veilede familier som har det vanskelig i perioder. Her finne du informasjon om familievernkontoret og hvor du kan henvende deg
Et annet alternativ er barnevernet. Du kan selv ta kontakt med dem å be om råd. Informasjon  om barnevernet finner du på kommunen sin nettside. Du kan også ta kontakt med Alarmtelefonen for barn og unge.
Vi antar at du har forsøk å snakke med foreldrene dine om hvordan du opplever hjemmesituasjonen. Hvis du  ennå ikke har gjort det, så anbefaler vi deg å ta en titt på råd vi har laget for den vanskelige samtalen med en voksen
Ta gjerne kontakt med oss igjen og husk at du/dere må få råd og hjelp fra noen utenfor familien dersom situasjonen ikke bedrer seg.