3. oktober 2017
Lillesøster
Jeg Har er lillesøster, hun er 11 år. Jeg vil gjerne få et bedre forhold til hun men jeg prøver så godt jeg kan men det blir ikke noe bedre. (Eller litt:)) jeg prøver å hjelpe henne med leksene og sier positive ting til hun men det er ikke alltid like lett. Hun erter, slår og klyper ganske mye og derfor er det ikke alltid så lett for meg å være grei når hun er sånn mot meg:/ så jeg har et spørsmål! Hvordan kan jeg få et bedre forhold til hun fordi jeg vil gjerne ha en lillesøster jeg kan snakke med alt om utenat hun synes det er rart/barnslig? Og forresten en ting til hun tror ikke engang at jeg kan holde på 1 hemmelighet eller noen. Jeg vil jo bare være en GOD storesøster.

Tema: Familie
Hei, så bra at du har skrevet til Barneombudet, og så fint at du vil ha råd om hvordan bli en god storesøster!
Barneombudet har kanskje ikke de beste rådene om hvordan være en god storesøster. Vi kan mest om barns rettigheter. Men vi vil prøve å komme med noen tips likevel:
Det at du har lyst til å være en god storesøster, er et veldig godt utgangspunkt. Har du fortalt dette til lillesøsteren din? Kanskje du rett og slett kan spørre henne hvordan hun synes en god storesøster bør være? Det kan også være lurt at du snakker med foreldrene dine. Kanskje de også har noen gode tips til hvordan du og søsteren din kan få det bedre sammen?
Hvis du har lyst til å få flere råd fra noen voksne utenom familien, kan du for eksempel ta kontakt med Kors på Halsen: https://www.korspahalsen.no/