16. juni 2017
lekser
hei! jeg lurer på om man kan gå ut av skolen når du skal begynne i 8.kl eller ta sommerferie for alltid, jeg vet det er umulig man det er verdt og spør. Hilsen en person som hater skolen.

Tema: Skole
Hei!
Hold ut – det blir bedre. Og vi tuller ikke. Det finnes løsninger.
Etter 10. trinn er det ikke lenger skoleplikt. Det som er litt dumt, er at det er da det kan bli så utrolig mye bedre å gå på skole. Så akkurat da bør en ikke slutte selv om en kan.
Hvorfor? Jo fordi du etter 10. kan velge hvilken skole du vil gå på. Og du kan velge hvilke linje du vil ta – og du kan velge blant flere fag på ulike linjer. Du kan også velge hvor lenge du vil gå. Du kan ta to år på skolen + to år i jobb (praksis/lærlingplass). Og da får du lønn mens du går på skole. Og enda bedre – du får være sammen med andre som faktisk liker de tingene du liker. Så hva liker du? Idrett? Kunst? Blomsterdekorasjon? Hest? Elektronikk? Biler?
Vårt råd til deg er å finne ut hva du hater mest med skolen i dag, og hva du tror kan gjøre det bedre. Kanskje er det ting skolen din kan gjøre annerledes for å hjelpe deg? Snakk med noen du stoler på. Da kan skolen finne en løsning for deg. Og begynn å tenkte på hva det er du vil gjøre etterpå. Det hjelper å ha noe å glede seg til.