20. april 2017
Lekser
Hei, jeg er Astrid og går 4. klasse.
Jeg har et spørsmål om lekser for vi har en lekse om det. Hvis man har formye lekser og ikke har lyst til og gjøre rådene, hva skal man gjøre da?☺

Tema: Skole
Hei, og takk for at du skriver til oss!
Skolen kan gi elever lekser, slik at elevene kan øve seg på det de har lært på skolen. Skolen skal ta hensyn til at elevene er forskjellige og har forskjellige behov, og du har rett til å få lekser som er tilpasset deg.
Det betyr blant annet at skolen ikke skal gi for mye lekser, eller for vanskelige lekser. Skolen skal også passe på at lærerne samarbeider slik at de ikke gir for mye lekser til sammen.
Hvis du har for mye lekser, og det går utover læring og trivsel, kan du ta det opp med kontaktlæreren din. Kontaktlæreren skal da ta det opp med de andre lærerne dine, slik at de sammen kan finne den løsningen som passer best for deg.
På denne siden finner du litt mer informasjon om lekser.