25. juni 2018
Lærer
Jeg sa til mine bestevenner at jeg skulle reise jeg tullet å sa jeg skal reise men ikke si det til læreren men en gutt hørte på oss den dagen jeg skulle reise sa han det til læreren jeg fikk vite det da jeg kom til stedet jeg skulle reise til ringte jeg bestevennen min og snakket henne sa at læreren baksnakker meg og sier at jeg er dum mamma fikk melding der sto det ta en prat med henne det var dumt gjort henne er veldig dum henne kan ikke baksnakke meg og få mamma til å kjefte på meg men mamma forsto hva jeg mente men henne sa at det var greit men henne ble selv overrasket at læreren baksnakker meg og sier at jeg er dum det var bare tull så er det en annen gang noen lyver at jeg har gjort noe men det var ikke sant jeg skulle fortelle at det var løgn men henne lot meg ikke snakke alle sier at henne forselvsbehandler folk hva skal jeg gjøre jeg blir irritert

Tema: Skole
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Lærere har ikke lov til å kalle deg dum eller andre stygge ting. Lærere har heller ikke lov til å baksnakke eller forskjellsbehandle elevene. Du skal ha det bra på skolen, og de voksne har et spesielt ansvar for at du har det bra.
Du bør si ifra om dette til noen andre voksne på skolen. Du kan be foreldrene dine om hjelp til å ta det opp med rektor. Rektor har ansvaret for at alle elevene har det bra, og skal passe på at lærerne oppfører seg slik de skal. Rektor skal ta deg på alvor og høre på det du har å si. Hvis du synes det er vanskelig å gå rett til rektor, kan du også snakke med en annen lærer du stoler på eller med helsesøster.
Når rektor får vite om dette så må rektor lage en plan der det står hva skolen skal gjøre for at du skal ha det trygt og godt på skolen.
Du kan lese mer om retten til et godt skolemiljø på denne siden.