8. januar 2019
Konfirmasjonspenger
Hei. jeg fikk 37 000 i konfirmasjonspenger, de ga jeg til pappa sånn at han kunne sette de inn på en konto. det har han ikke gjort, han spilte de bort på poker. på denne tiden bodde jeg til pappa, nå bor jeg i fosterhjem. er det noen måte jeg kunne fått tilbake pengene mine? Søke nav for de eller noe? pengene skulle liksom gå til førerkort…

Tema: Familie penger
Hei,
Det at faren din har spilt bort dine konfirmasjonspenger er ikke greit. Barn skal i utgangspunktet kunne stole på foreldrene sine når de skal ta vare på barnas penger. Konfirmasjonspenene du har fått i gave tilhører deg.
Vi anbefaler deg å ta kontakt med Barnas Jurist. De kan gi gratis rettshjelp til barn og unge opp til 25 år. Vi håper de kan hjelpe deg litt videre her.
Du kan også kontakte Fylkesmannens kontor i fylket du bor i. Fylkesmannen kan svare på spørsmål om penger og rettigheter. De kan også noen ganger hjelpe med å få tilbake penger som foreldre har tatt.
Les mer om Sparepenger og pengegaver her.
Vi håper dette ordner seg for deg.