2. november 2018
Jeg vet ikke
Er det lov at min venns mamma truer meg å mine venner med å ringe barnevernet og politiet på grunn av en helt vanelig krangel

Tema: Følelser
Hei,
Fint at du kontakter oss.
Voksne skal ikke true eller skremme barn med politi eller barnevern uten at det er god grunn til det.
Vi vet ikke hvorfor denne mammaen gjorde dette. Dere bør forsøke å se sammenhengen mellom krangelen, og hvorfor moren reagerte som hun gjorde. Mener dere at hun overreagerte, så bør dere snakke med noen andre voksne. Det kan være foreldrene deres eller en lærer på skolen.
Vi håper dere finner ut av dette og husk å ta godt vare på hverandre!