16. april 2018
i beredskapshjem
Hei !
Jeg ble flyttet i nytt beredskapshjem i helgen, i en helt annen kommune. De har tatt fra meg mobil telefon og jeg kan ikke ringe alarm telefonen. Jeg stak av nesten med en gang jeg kom hit, men de sendte meg bare tilbake til det nye beredskapshjmmet. Hvorfor kan barnvernet straffe meg med at jeg ikke får se foreldrene mine like ofte, jeg har sagt til barnevernet at jeg vil fortelle foreldrene mine hvor jeg bor så fort jeg kan. Jeg føler ingen andre enn familien min bryr seg om hva jeg mener. Er så lei meg. Jeg har kranglet med fosterforeldrene mine siden jeg kom hit, og jeg nekter å ta imot mat fordi jeg føler jeg blir behandlet så dårlig.

Tema: Barnevern
Hei,
Vi forstår at du har skrevet til oss flere ganger. Vi er lei for å høre at du fortsatt har det så vanskelig. Nå er det ikke mer vi kan skrive her på Spør Barneombudet for å hjelpe deg, men hvis du vil kan du ringe til oss på telefon 22993950. Spør etter Sanne.
Du skriver at du ikke har telefon nå, men du kan spørre om å få låne en telefon av beredskapshjemmet dersom du ønsker å ringe til enten barnevernet, alarmtelefonen eller Barneombudet. Du kan vise dem dette svaret fra oss.
Hvis du låner en telefon, må beredskapshjemmet ditt få kontrollere at du kun ringer dit dere har avtalt.
Vi håper du snart får det bedre!