3. november 2017
Hvor mye makt har barnevernet?
Hei. Jeg har ikke noe med barnevernet og gjøre, men vil prøve å forstå hvordan dette "drives".
Barn blir flyttet til beredskapshjem av ulike grunner. Om noen begynner å trives i området, å så får beskjed om å må flytte, er det mulig å kanskje få en hybel eller flytte inn på et kollektivt i det området?
Har man krav på varsel når man blir flyttet? Hvor lenge er det?
Burde vi ikke bli bedt om tillatelse eller værtfall få varsel før noen bryter taushetsplikten?(Helsesøster, tilsynsfører osv)
Har tilsynsfører mindre taushetsplikt? De skal skrive en rapport om hva samtalen har handlet om, men har de det gjelder tilgang til dette dokumentet? Vist ikke, bør de ikke ha det?
hvor mye makt har egentlig barnevernet?

Tema: Barnevern
Hei
Takk for at du skriver til oss om barnvernet. Det er flott at du interesserer deg for det viktige arbeidet som gjøres for å hjelpe barn som har det vanskelig, og at du stiller gode spørsmål.
Du stiller mange spørsmål og noen av dem krever også lange svar. På våre nettsider har vi skrevet mye om barnevernet, og vi tror du får svar på mange av spørsmålene dine ved å lese der. Hvis du fremdeles har spørsmål etter å ha lest, kan du skrive til oss igjen.