9. februar 2017
hjelp meg plz!!
heii…jeg er ei jente med kjempe tøft fortid og trives ikke i fosterheimet mitt.. jeg har bodd her 1,4 år, jeg føler meg belastet og unwanted her.. jeg føler at jeg dør inni meg sakte med sikkert.. jeg trives ikke heller på skolen.. jeg føler meg som en outsider eller jeg er en outsider.. fostermora mi sier bare at jeg må være positiv å ta kontakt med de kule jentene i klassen.. jeg har ingen venner her.. jeg har snakket med barnevernet om dette men de sier bare at jeg må få tid for å godta at jeg bor her til jeg blir 18 år..jeg er såååå lei av livet.. dette føles helt jæwli unnskyld for språk bruket.. hjelp meg pliiiz T^T

Tema: Fosterhjem
Hei
Det er leit å høre at du ikke trives i fosterhjemmet du bor i og på skolen din. Det er faktisk ganske vanlig å føle at man ikke passer inn når man er 14 år. Likevel har barnevernet ansvaret for at du har det bra i fosterhjemmet og at du trives.
Sjansen for at fosterforeldrene dine vil at du skal ha det bra er veldig stor. Det er viktig at du er åpen med dem og forteller dem hvordan du har det og hva du trenger fra dem.
Du sier at du allerede har sagt fra til barnevernet. Når du bor i fosterhjem så har du egne rettigheter. Du kan lese litt mer om din rett til tilsynsperson. på denne lenken. En tilsynsperson skal passe på at du har det bra i fosterhjemmet ditt. Tilsynspersonen kan hjelpe deg med å si i fra til barnevernet igjen.
Du kan også få hjelp til å snakke med både fosterforeldrene dine og barnevernet av helsesøster på skolen din. Du kan ta en prat med henne en dag og spørre om hun kan hjelpe deg i en slik samtale.
Vi håper det ordner seg for deg!