30. november 2017
Hater en gutt i klassen
Hei, for noen få måneder begynte en ny gutt i klassen min, som gikk før i parallell klassen min på barneskolen. Men til poenget er at jeg hater denne gutten, jeg syns han er sykt irriternde og han greier aldri å holde kjeft i timene. Han snakker hele tiden, jeg hører stemmen hans hele tiden i timene. Jeg begynner å bli syk gal! Han tror at han er kul og «er noe» i klassen vår. Alle guttene er begeistret for han, men jeg vil at de skal hate han! Jeg hater at han begynte i klassen vår, jeg hater skolen bare på grunn av at han måtte absolutt begynne i klassen vår siden bestekompisen hans går i an. Hvorfor i h. Måtte han begynne i klassen vår når han kunne ha begynt i en annen klasse?? Han er ikke slem mot meg nei, men jeg liker han bare ikke. Hvordan skal jeg overleve skoledagen mer? Vær så snill å gi meg noen råd å ikke ignorer<3

Tema: Følelser
Hei
Vi skjønner at du opplever dette som vanskelig. Det er ikke alltid det er lett å like alle. Oppe i alt du føler etter at denne gutten begynte i klassen din, er det fint å høre at han ikke er slem mot deg.
Det å jobbe med å få tilbake en god følelse når du er på skolen, kan være vanskelig alene. Du kan likevel forsøke å tenke på de vennene du har i klassen før du starter på skoledagen. Noen ganger kan det hjelpe å tenke på det som er positivt med å komme på skolen, for eksempel venner, når noe oppleves som negativt med skolen. Når du sitter i klasserommet kan du også velge å se på og tenke på de elevene du liker å være sammen med.
Hvis du trenger mer konkrete råd om hvordan du kan jobbe med dette, kan det være lurt å snakke litt med en voksen du stoler på. Dette kan være en av lærerne dine, som også kjenner klassen, eller en annen voksen du stoler på. Noen elever liker også å få råd av helsesøster på skolen når de opplever vanskelig følelser som dette.
Vi håper du finner tilbake til lysten til å gå på skolen og at du opplever å trives med klassekamerater.