5. oktober 2018
Gruer meg
Jeg gruer meg til fagene på skolen. Engelsk, naturfag, samfunnsfag , KRLE. Og jeg gruer meg til friminuttene på skolen fordi bestevenninnen min vil leke med andre en bare meg og da vet jeg ikke hvem jeg skal leke med eller vere med. Jeg vil slutte og grue meg og jeg prøver og tenke positivt men det går ikke.
Håper på svar snart vil slutte og grue meg og få fler venner.

Tema: Skole
Hei, og takk for at du skriver til oss.
På skolen skal alle ha det godt, og de skal ha lyst til å gå der hver eneste dag. Det skal ikke være sånn at du skal grue deg til å gå på skolen på grunn av fagene eller friminuttene.
Dersom du gruer deg til å gå på skolen så må du ta det opp med noen av de voksne på skolen din. Kanskje er det en lærer du stoler på som du kan prate med? Eller hva med helsesøster eller rektor?
Alle de som er voksen på skolen har et ansvar for at du har det trygt, godt og fint på skolen. Uansett hvilken voksen du tar dette opp med så skal de sørge for å hjelpe deg med å få det bedre.
Kontakt oss gjerne igjen dersom du lurer på noe mer.