22. mai 2018
Gjør jeg noe galt ?
Hei ! Jeg er en gutt på 11 år som har bodd i beredskapshjem en stund. Jeg har skrevet tildere tidligere, om at jeg ikke trives der. Jeg bor på sperret adresse men har likevel delt adressen min med foreldrene mine. Jeg har også rødt endel ganger og blitt hentet hjemme hos foreldrene mine og noen som var politi. Så måtte jeg til en bekymringssamtale og det ble veldig dårlig stemning da jeg ikke fikk ha med meg noen jeg stoler på bare en fra barnevernet eller fosterforeldrene mine, det endte med at jeg ikke ville snakke med de i det hele tatt, og da sa de at de kan gjøre slik at jeg aldri får lov til å se foreldrene mine, har de lov til det, har lest at de ikke har lov til å straffe meg med mindre samvr med foreldrene mine.De ville også vite hvordan jeg har kontakt med foreldrene mine, men jeg sier jeg ikke har gjort noe galt. Eller gjør jeg noe galt når jeg kontakter mamma og pappa uten lov og gir de adressen min ? Kan jeg straffes for det ? Fortvilet gutt

Tema: Barnevern
Hei!
Vi forstår at du har skrevet til oss flere ganger. Det er leit å høre at du fortsatt har det så vanskelig.
Når du bor i beredskapshjem, er det barnevernet som bestemmer over deg. Det er derfor viktig at du gjør som barnevernet sier.
Vi kan dessverre ikke svare mer konkret på spørsmålene dine, fordi vi ikke vet hva som er bestemt i din sak.
Hvis du ønsker konkret hjelp i saken, kan du ta kontakt med Barnas Jurist. De gir gratis hjelp til barn og unge under 25 år, og kan se på saken din. Du kan ringe eller sende e-post.
Vi håper at du får det bedre snart!