7. juni 2018
Friminutt
Hei jeg går ofte alene i friminuttene. Når noen spør om jeg vill vete med sier jeg ja men jeg ender altig opp alene igjen. Jeg er ikke så glad i å sitte på vennebenken. Tenk om ingen spør om jeg vill være med. Jente 11

Tema: Mobbing
Hei
Det var leit å høre om hvordan du har det i friminuttene på skolen. Du skal ikke behøve å være alene og de lærerne på skolen skal passe på at alle har noen å leke med. Lærerne og rektor har ansvaret for at alle elever trives og har det bra på skolen.
Du kan snakke med foreldrene dine om hvordan du har det i friminuttene. Da kan dere sammen møte læreren din og rektor og fortelle at de må hjelpe til så alle elever har noen å leke med. Hvis dette ikke hjelper, eller ingen gjør noe kan dere klage til Fylkesmannen.
For å hjelpe deg og foreldrene dine litt videre, har vi laget en egen nettside om hva dere kan gjøre når du ikke har det bra på skolen.
Vi håper det holder at dere snakker med skolen om hvordan du har det og at lærerne hjelper deg med å få noen å være sammen med og leke med.