18. september 2018
Fosterhjem
Kan dere skrive alle grunder til å havne i foster hjem .. de aller minste grunnene er viktikst. Har sykt følelsen av at det er det neste som skjer med meg nå!

Tema: Fosterhjem
Hei,
Takk for spørsmål. Det er mange grunner til at barn bor i fosterhjem, så en slik liste som du spør om er umulig å lage.
Vi er litt usikker på om du er redd for å bli plassert i fosterhjem eller at du nettopp ønsker det selv. Uansett skal det mye til for å bli plassert i fosterfamilie. Hvis foreldre ikke klarer å gi barnet sitt god omsorg, så vil barnevernet først forsøke å hjelpe barnet til å få det bedre hjemme. Hvis det ikke blir bedre og barnet har det veldig vanskelig, så må det kanskje flytte til en fosterfamilie.
Du kan lese mer om hva barnevernet kan gjøre her.
Skriv gjerne til oss hvis du har flere spørsmål.