7. desember 2017
Fosterhjem
Kan man finne familien sin hvis man har en biologisk far og mor. Hvordan kan man finne sine ekte foreldre når man bor i Norge og hvis foreldrene dine bor i et utlande

Tema: Fosterhjem
Hei,
Takk for at du skriver til Barneombudet.
Barn har rett til å kjenne til hvem som er foreldrene sine og til å ha kontakt med foreldrene hvis det ikke er veldig gode grunner til ikke å ha det.
Hvis du bor i fosterhjem i Norge og ønsker kontakt med de biologiske foreldrene dine, kan du si fra til fosterforeldrene dine eller kontaktpersonen din i barnevernet. De kan hjelpe deg.
Hvis foreldrene dine bor i et annet land, kan det være vanskelig å finne dem, men dette må nesten barnevernet eller fosterforeldrene dine hjelpe deg med. De kan også forklare nærmere hvis det er vanskelig å finne foreldrene dine.