15. januar 2019
Foreldre
Foreldrene mine jævla fitter fe slår meg snakke utrolig stygt om meg å kropppen min! Jeg føler kroppens hver dag de sier at i e feit å styg heile tia! På skolen forventer de at jeg gjør skikkelig bra men når de slår meg å presser me så greier i ikke de bestemmer ka i sa ha på meg å spise! Hva kan jeg gjøre?

Tema: Familie Vold
Hei, bra du tar kontakt med Barneombudet så vi kan gi deg noen råd om hva du kan gjøre.
Det er forbudt å slå barn. Det er også en form for vold dersom man blir snakket stygt til hele tiden. Du kan lese mer om fysisk og psykisk vold her:
Lenke til informasjon om vold
Det er veldig viktig at du sier ifra til noen voksne du stoler på om at du har det hjemme. Du kan snakke med helsesøster eller en lærer på skolen. Du kan også ringe alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. De kan hjelpe deg videre. De har åpent på ettermiddagen og kvelden også.
Les mer om alarmtelefonen her
Barnevernet skal hjelpe barn som ikke har det bra hjemme. De kan hjelpe foreldre til å forstå at de ikke skal utsette barna sine for vold. Noen ganger klarer barnevernet å hjelpe barnet mens han eller hun bor hjemme. Men hvis det ikke er bra for barnet å bo hjemme, vil barnevernet hjelpe barnet å finne et tryggere og bedre sted å bo. Du kan lese mer om barnevernet her:
Lenke til informasjon om barnevernet.
Uansett hva du har gjort eller sagt, så skal du ikke bli slått og krenket. Det er ikke din feil at foreldrene dine ikke klarer å ta ordentlig vare på deg.