11. september 2017
Foreldre
Hei jeg har en mamma som ikke er snill mot meg hun skjente på meg fot kngentin hun blir heletiden sur på meg og hun hiver noen ting på meg men hu biler altid ig noen ganger blir jeg altid redd og hun pleier og si banne til meg på et annet spår og hun er ikke snill mot søsknene mine heller hun truer oss noen ganger og hun låser oss på rommet , kjefter og er frekk når jeg har besøk og jeg er ganske redd for mamma og derfor går jeg altid ut hver dag og pappa prøver og snakke med hun men han klarer ikke å få henne til å stoppe og noen ganger så pleier han også og kjefte på meg, jeg har prøvd og snakke med de men det hjelper ikke så hva må jeg gjøre

Tema: Familie Vold
Hei!
Så bra at du skrev til oss! Ingen skal bli kjeftet mye på eller kastet ting på. Ingen skal behøve å være redd for mammaen sin. Barn skal ha det bra hjemme. Det er veldig bra at du sier ifra, for da kan du og søsknene dine få hjelp.
Det er mange som jobber med å passe på at barn har det bra. Vi synes du skal ringe til Alarmtelefonen for barn og unge på telefon 116 111. Der jobber det folk som kan hjelpe barn. De vet hvordan de skal hjelpe slik at du og søsknene dine får det bra. Du kan si til dem at vi ba deg ringe dem.
Du kan også snakke med en voksen du stoler på – for eksempel en lærer på skolen eller helsesøster. De kan hjelpe deg.
Du må gjerne skrive til oss igjen hvis du trenger mer hjelp.