15. juni 2018
Flytting bytte skolen
Flytter ny kommune i sommerferien. Vil jeg få plass ved skolen der til høsten etter mamma og pappa har meldt flytting til en greie de kaller folkeregisteret? Eller må den dumme skolen jeg går på nå gjøre noe? Har gjort litt dumme ting på skolen som de har skrevet ned og som jeg ikke vil at den nye skolen skal vite om,Ønsker ny start er ikke sånn nå. Kan mamma og pappa gjøre noe for at ny skole ikke skal få vite om det? Gjelder det også helsesøster.

Tema: Skole
Hei
Ja, når foreldrene dine har meldt flytting til en ny kommune, har du rett til å gå på den skolen som er nærmest der du bor når du har flyttet. Det er i tillegg lurt at du og foreldrene dine tar kontakt med rektor på den nye skolen nå før ferien, og forteller at du kommer.
Det er ikke slik at den gamle skolen eller helsesøster kan fortelle alt om deg til den nye skolen. Det er du og foreldrene dine som sammen skal bestemme hva den nye skolen skal få vite. Hvis det er slik at du trenger litt hjelp på skolen så kan det være lurt å snakke med den nye skolen om dette før du begynner.
Lykke til med flytting! Vi håper du vil trives på den nye skolen din.