20. mars 2017
Flytte til mor?
Hei. Foreldrene mine har vært skilt siden tidlig på barneskolen, og jeg har stort sett bodd hos far de siste årene. Det er ikke noe problem med det, vi har få konflikter og jeg er veldig glad i han. Greia er da at for omtrent et år siden gjorde jeg noe veldig dumt, og konsekvensene av det har vært mange. Jeg ønsker ikke bo i denne byen mer, da jeg er redd for nærmest alle her, etter det. Jeg sliter allerede med angst, har gått til BUP i mange år, og det siste året har vært veldig tungt på grunn av dette. Å bo her forverrer bare den psykiske helsen min, da jeg ikke kan dra noen steder uten at saken påvirker meg. Moren min bor i en annen by, 7 timer unna. Vi har hadd noen konflikter, men da jeg ikke får lov å flytte på hybel, er hun min eneste mulighet til å forlate byen. Problemet er da at jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke bestemme meg, og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med far/starte prosessen. Jeg går også på videregående, og vet ikke hva jeg skal gjøre, da søknadsfristen er gått ut for neste skoleår. Jeg håper dere kan hjelpe meg med noe av dette. -A

Tema: Familie
Hei,
Fint at du skriver til oss om dette.
Vi skjønner det er vanskelig for deg nå fordi du går og tenker på om du skal flytte til moren din eller om du skal fortsette å bo hos din far og fortsette livet ditt der.
Det er godt å hører at du får hjelp av BUP og det er fint at du har god kontakt med din far.
Vi synes du skal snakke med din far om dette. Fortell ham hva du går og tenker på og fortell ham at du er veldig i tvil om hva som er det beste for deg.
De aller fleste mennesker gjør noe dumt i løpet av livet og de aller fleste klarer å komme seg gjennom dette med hjelp fra andre mennesker, enten venner, familie eller de profesjonelle som f. eks. BUP.
Vi har laget en side som handler om den vanskelige samtale med en voksen.
Vi ønsker deg lykke til!