27. november 2017
Flytte
Jeg er involvert i barneværnet å har veldig lyst til å flytte hjemmefra men jeg vet ikke hvor jeg kan kontakte folk som kan hjelpe meg BV hjelper ikke til

Tema: Barnevern
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Det er barnevernet som hjelper dersom du ikke har det bra hjemme. Det gjelder også om du skal flytte eller ikke. Hvis du føler at du ikke får den hjelpen du trenger må du si ifra.
Du har rett til å bli hørt og det du sier skal ha betydning. Hvis du føler at du ikke blir hørt av barnevernet kan du enten klage eller prøve igjen. Du har lov til å ha med deg noen du stoler på. Kanskje du kan snakke med en lærer eller helsesøster om å være med deg å snakke med barnevernet? Det er ofte lurt å forberede seg når man skal snakke sammen om vanskelige ting. Vi har laget noen tips du kan se på.
Vi håper du får snakket med barnevernet om det som er viktig for deg. Hvis dette ikke hjelper er du velkommen til å skrive til oss igjen.