27. november 2017
Flytte
Hei, ville bare spørre om noen tips til å overtale foreldre om å flytte? Jeg hater stedet jeg bor på, assa jeg liker vennene mine, men stedet suger! Jeg vil egt flytte til i nærheten av kusina mi, serr hun er som en bedre søster for meg, jeg maser typ hver uke om å dra å besøke hun (ca. 8 timer med ferge og tog å reise dit) I det siste har jeg kun sittet inne fordi dette stedet er langt borte i gokk. Jeg ser på hus hele der jeg vil flytte, og jeg liker ikke familien min så godt heller for å være helt ærlig. Håper på svar❤️

Tema: Familie
Hei,
Takk for at du skriver til oss hos Barneombudet.
Det høres ut som du har en veldig hyggelig kusine 🙂 Vi skjønner at du har lyst til å bo i nærheten av henne.
Du har rett til å si din mening, og bli hørt. Men det er foreldrene dine som bestemmer hvor dere skal bo. Hvis foreldrene dine ikke vil flytte, kan dere kanskje snakke sammen og finne noen løsninger likevel?
Mange synes det er vanskelig å snakke med voksne. Derfor har vi laget noen tips til den vanskelige samtalen med en voksen. Kanskje disse tipsene kan være nyttige for deg?