6. september 2018
FAMILIE
HEI VI ER TO TVILLINGER EN GUTT OG EN JENTE. VI HAR ETT GODT SØSKEN FORHOLD, OG FINNER PÅ MYE GØY SAMMEN. VI KRANGLER GANSKE OFTE MED MAMMA. EN DAG I SIST UKE, LÅ VI PÅ MAGEN PÅ SENGA, PÅ ROMMET TIL EN AV OSS OG SÅ PÅ FILM PÅ PC EN. SÅ VILLE MAMMA AT VI SKULLE HJELPE HENNE MED OPPVASKEN. MEN VI VILLE SE FILMEN FERDIG FØRST. SÅ BEGYNTE VI Å KRANGLE. UNDER KRANGELEN, SA VI NOE FREKT I KOR TIL HENNE. DA KLIKKA HUN HELT PÅ OSS, OG HENTA HÅRBØRSTEN SIN OG SLO OSS HARDT PÅ RUMPA MED DEN. RIKTIG NOK UTEN PÅ JEANSEN DA. VI SKREIK OG BLE REDDE. FORDI HUN HAR ALDRI SLÅTT OSS FØR. VI SA TIL HENNE AT DET IKKE ER LOV Å SLÅ. MEN DA SKREIK HUN TIL OSS, OG SA AT VI SKULLE HOLDE KJEFT. SÅ SA HUN AT VI VAR TO JÆVLA LATE OG BORTSKJEMTE DRITTUNGER. VI SA DET TIL PAPPA NESTE DAG. MEN HAN SA BARE AT VI, MÅTTE SLUTTE Å VÆRE SÅ LATE OG GJØRE SÅ MAMMA SIER. HILSEN TVILLINGPAR PÅ 15.

Tema: Vold
Hei
Foreldre har ikke lov til å slå sine barn. Noen ganger kan selvsagt foreldre bli sinte og skuffet over ting barn gjør, men da skal de løse dette med å snakke med barna, ikke slå dem. Dette gjelder også selv om de slår utenpå klærne.
Dere kan lese mer om det å slå barn her.
Hvis dere har flere spørsmål, vil vi gjerne at dere skriver til oss på e-postadressen post@barneombudet. Vi kan ikke svare på alle spørsmålene deres her på Spør Barneombudet dessverre.