3. september 2018
familie
Hei vi er tvillinger bror og søster. vi var hos bestemor og bestefar i helgen. der liker vi å lese i gamle bøker. der leste vi i en gammel bok fra gamledager. der sto det at vist barn var slemme før fik de ris på rumpa. vi er glad det ikke er lov lengre. men det sto flere ord der det sto ris og juling og bank og pryl. vi lurer på betyr de ordene det samme eller betyr de noe forskjellig. hilsen oss.

Tema: Bli hørt Vold
Hei,
Flott at dere får muligheten til å lese i gamle bøker når dere er hos bestemoren deres. Det er alltid spennende!
Ordene  bank, pryl, ris og juling av barn betyr på mange måter det samme som at barn blir slått. I dag er det vanglig å kalle dette vold mot barn.
Det er viktig å vite at i dag har ingen lov til å slå barn. Det gjelder også foreldre. Les om forbudt å slå barn
Det å lese bøker fra gamledager er spennende og det er godt å vite at vi i dag har lover som sier at barn har rett til å ha det trygt og godt der de bor.