18. mai 2018
Familie
Jeg og mamma går ikke så godt overens, hun kjefter mye og sier litt for mye ting som gjør meg lei meg. mamma og pappa er skilt og bor ganske langt unna hverandre, så jeg kan ikke dra til pappa når jeg vil. Jeg skal flytte hjemmefra om 4 måneder og vurderer om det er vits å ta ting opp med barnevernet og prøve å finne en annen boløsning innen den tid. Jeg kan ikke bo hos pappa, Og har heller ingen nære slektninger jeg kan bo hos. Mamma dytter meg ned og sier jeg ikke er god nok, hun truer og jeg ender ofte opp med å være lei meg når snakker med henne hun vinkler alt til at jeg er dårlig og må gjøre ting bedre. Hun kødder med at hun skulle ønske hun tok abort for 16 år siden og om det finnes angrepiller som virker så lang tid etter. Jeg føler ikke at hun vil ha meg i livet hennes, og helt ærlig så vil jeg ikke ha henne i mitt heller selvom jeg er glad i henne.
Håper på svar

Tema: Barnevern
Hei, det er forståelig at du ikke vil bo hjemme når du har et slikt forhold til moren din.
Først, foreldre skal ikke snakke slik til barna sine som moren din gjør. Det er ikke greit. Foreldre skal gi barna sine omsorg og trygghet.
Vi pleier alltid å råde barn som har det vanskelig til å ta kontakt med noen de stoler på, eller barnevernet. Du skriver samtidig at du skal flytte ut om fire måneder. Vi skjønner at du synes vurderingen er vanskelig. Det du kan gjøre er å ringe til barnevernet uten å si hvem du er først, og snakke med dem om situasjonen din. Da kan du få deres tanker om hva du bør gjøre videre.