6. februar 2017
Jeg vil ikke leve mer fordi, familien min bare kjefter på meg hver dag. Mamma pleier alltid og sammenligne meg og søsteren min og si hvor flink hun er og alt det. Pappa og mamma slår meg og jeg har ikke lyst til å leve mer pga det. Søsteren min slår meg også og snakker kjempe stygt foran meg men foreldrene mine bryr seg ikke. Jeg vil ikke leve 🙁 Hva skal jeg gjøre? 🙁

Tema: Vold
Hei, bra du tar kontakt med Barneombudet så vi kan gi deg noen råd om hva du kan gjøre.
Det er forbudt å slå barn. Det er også en form for vold dersom man blir kjeftet på hele tiden. Du kan lese mer om fysisk og psykisk vold her:
Lenke til informasjon om vold
Det er veldig viktig at du sier ifra til noen voksne du stoler på om at du har det hjemme. Du kan snakke med helsesøster eller en lærer på skolen. Du kan også ringe alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. De kan hjelpe deg videre. De har åpent på ettermiddagen og kvelden også.
Les mer om alarmtelefonen her
Barnevernet skal hjelpe barn som ikke har det bra hjemme. De kan hjelpe foreldre til å forstå at de ikke skal utsette barna sine for vold. Noen ganger klarer barnevernet å hjelpe barnet mens han eller hun bor hjemme. Men hvis det ikke er bra for barnet å bo hjemme, vil barnevernet hjelpe barnet å finne et tryggere og bedre sted å bo. Du kan lese mer om barnevernet her:
Lenke til informasjon om barnevernet.
Uansett hva du har gjort eller sagt, så skal du ikke bli slått og krenket. Det er ikke din feil at foreldrene dine ikke klarer å ta ordentlig vare på deg.
Hvis du vil ha hjelp til å kontakte barnevernet, kan du ringe oss på
22 99 39 50 –  spør etter Hilde eller Elin.