28. mars 2017
Depresjon
Hei jeg er en jente på 11 år, jeg føler at jeg har depresjon jeg har tatt ulike tester på å se alle kom ut men høyeste poengsum.. jeg har mange grunner men har ikke tid til å skrive dem, mitt spørsmål er hvordan skal jeg få hjelp med det? Mamma hører ikke på å foreldrene mine er skilt ..

Tema: Følelser
Hei,
Så fint at du skriver til oss om dette. Det er heldigvis hjelp å få for deg.
Mange barn opplever til tider at de triste, at de ikke har det bra verken hjemme eller på skolen.
Vi synes du skal snakke med en voksen du kan stole på om hvordan du har det. Det kan for eksempel være pappaen din, læreren din eller helsesøster på skolen. Det som er fint med helsesøstre er at de er vant til å snakke med barn og de har også god oversikt over andre som kan være til hjelp når man har det tungt og vanskelig.
Du kan også ringe til Røde kors sin telefon Kors på halsen på 800 333 21. Du kan snakke anonymt om akkurat hva du vil. Vi har også laget en oversikt over andre du kan snakke med.
Lenke til side med hvem du kan snakke med