10. januar 2019
Bytte skole
Hei. Jeg lurer på om det er mulig å bytte skole? Jeg har ingen å være med på skolen å sliter veldig med det sosiale føler ingen passer meg i klassen vi er en veldig liten klasse på 9 elever . Jeg har lyst til å bli litt mer sosial å komme inn i et nytt milijø så er det mulig å bytte skole til nabo kommunen ?? Håper på svar :))

Tema: Skole
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Du har rett til å gå på den skolen som ligger nærmest der du bor. Hvis du ønsker å bytte skole til nabokommunen, må du søke kommunen om det.
Det er foreldrene dine som må søke for deg hvis du vil bytte skole. De må derfor være enige med deg om at det er lurt. Hvis du ønsker å bytte skole fordi du ikke har det bra på skolen du går på, så skal foreldrene dine høre på hva du mener om dette. Det er likevel de som bestemmer om du får lov eller ikke. Les mer om Hva bestemmer foreldrene dine?
Siden du har det litt vanskelig på skolen du går på nå, så bør du snakke med noen om dette. Det kan være foreldrene dine, en lærer du liker eller helsesøster på skolen. Kanskje finner dere ut av hva som skal til for at din skolehverdag skal bli bedre.
Alle elever har rett på en trygg og god skolehverdag.
Vi håper dette ordner seg.