28. april 2016
Bunad
Hei. Dere må love meg å svare på dette. Det er 17.Mai og 2 uker og jeg har ikke bunad. Vi har råd til bunad, men jeg er 1,60. Og det er ike bunad for meg. Og jeg må ha bunad. Jeg vil ikke skille meg ut. Alle andre skal ha bunad. Alle andre er på høyde. 1,40-1,50 og da skille jeg meg virkelig ut. Vet dere om noen tips? Jeg trenger det virkelig. Enten skal jeg gå i bunad eller så går jeg ikke i toget.

Tema: Fritid
Hei!
Dette var ikke enkelt. Hvis det ikke finnes en bunad som du kan bruke, er det nok ikke så mye å gjøre med det. Det er mange som bruker bunad på 17. mai, men enda flere som ikke gjør det. Det finnes mange andre fine klær som du kan bruke.
Det er ikke gøy å føle at man skiller seg ut. Husk at alle er forskjellige, og at de fleste har det på den måten av og til.
Snakk med foreldrene dine eller en annen voksen som du stoler på om hvordan du har det. Fortell at du føler deg utenfor, og be dem om hjelp. Kanskje dere kan finne på noe? For eksempel kan dere spørre om noen har en bunad å låne bort, eller om en venninne av deg hun kan droppe bunaden for at du skal føle deg mindre utenfor?