16. mars 2017
Ble utvist
Jeg sendte en melding til en kompis i klassen fra en falsk facebook account som jeg hadde lagd. jeg skrev 3 meldinger: "hei" "du må holde avstand" " ikke gjør meg til en drapsmann". Vi ble ferdig med saken men rektor fortsatte med saken. Jeg ble utvist i 3 dager. Dette var en sangtekst og det vi kaller en "lyric prank". jeg lurer på om de 3 meldingene er en så grovt brudd på skolereglemanget at jeg må bli utvist i 3 dager

Tema: Skole
Hei
Takk for at du skriver til oss om dette.
Det å lage en falsk facebook konto og skrive det du skrev, kan være brudd på mer enn bare skolens ordensreglement!  Det er i hvert fall brudd på facebook sine regler og skolen skal ta det alvorlig dersom du skriver noe som kan være krenkende eller truende. Selv om du og kameraten din har «ordnet opp» dere i mellom kan skolen ha en grunn til å reagere med en «straff».
Det som er viktig, er at den straffen du får er beskrevet i skolens ordensreglement. Du kan lese mer om dette på våre nettsider.
Lenke til nettside om ordensreglement