7. november 2017
Beredskapshjem
Beredskapshjemmet mitt har fått inn 2000kr for å bruke på vinterjakke, vintersko, joggesko og en genser. Dette er ikke nok penger til å få det jeg vil ha av vinterjakke og sko engang. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og tør ikke å si ifra til de i beredskapshjemmet. Er redd for at de skal tro jeg er bortskjemt eller noe, men jeg får rett og slett ikke noe bra nok med de pengene

Tema: Barnevern
Hei
Barnevernet skal hjelpe deg slik at du får kjøpt det du trenger av klær og sko mens du er i beredskapshjemmet. De har faste beløp som de betaler til familien som skal dekke dine utgifter. Men dersom du mener du ikke får råd til å kjøpe det som du trenger, så kan du ringe til saksbehandleren din i barnevernet og høre hvordan reglene er. Selv om barnevernet forholder seg til faste satser, så skal de også høre på deg om hva det er du mener du trenger.
På nettsiden vår har vi laget litt informasjon om dine rettigheter i barnevernet. Her kan du se mer om det:
Rett til å bli hørt i barnevernet
Dine rettigheter i barnevernet