2. februar 2017
barneverne
jeg vil hjem til mamma etter men blir ikke hørt ,jeg bor med en søster i beredskapshjem så slår meg og er stygg mot meg .og jeg gråter for jeg savner mamma ,det har jeg sagt til barnevern ,jeg savner og mine søsken pappa ,håper dere kan hjelpe meg ,mamma elsker meg det vet jeg ,

Tema: Barnevern Vold
Hei, fint at du har skrevet til Barneombudet.
Det er ikke lov å slå barn. Uansett hvem som slår deg, så må dette stoppes.
Det du forteller om er så alvorlig at du må få hjelp. Vi vil anbefale deg en av disse tre tingene:
• Snakke med helsesøster på skolen som kan hjelpe deg med å snakke med barnevernet.
• Ringe alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. Les mer om alarmtelefonen her: Lenke til side om alarmtelefon
• Ringe oss i Barneombudet på telefon 22 99 39 50. Spør etter Hilde eller Elin.