22. september 2017
avlastning
Hvorfor får ikke min mamma hjelp av sosialtjenesten til avlastning?Vi er hos våres onkel og tante 2 ganger I månend.Min mamma har dårlig råd og det vet nav.Alikevel sier de at mamma skal betale dette av våres barnetrygd.Ikke riktig.Min mamma betaler skatt.Men hun har daglig vondt I ryggen.Sosialtjenesten har fått brev fra mamma sin fastlege.Vi vil ikke til avlastning hos andre ukjente mennesker.Min onkel og tante er de nest beste etter mamma da.De sier at mamma kan få hjelp av barnevernet til Nye avlastere.Da kan de betale.Dette er ikke riktig.Såååå sint på de…grrrrr…

Tema:
Hei, så fint at du skriver til oss.
Vi forstår at dere er i en vanskelig situasjon.
Dessverre er det litt vanskelig for oss å svare deg på spørsmålet ditt, fordi vi ikke kjenner hele situasjonen.
Det er NAV som kan svare på hvorfor moren din ikke får hjelp av sosialtjenesten til avlastning, og dette er det moren din som må spørre NAV om. Moren din kan også selv ta kontakt med barneverntjenesten for å høre hva de kan hjelpe til med.
Husk at dette uansett er moren din sitt ansvar, og ikke ditt.
Hvis du synes denne situasjonen er vanskelig, og har behov for noen å prate med, kan du for eksempel snakke med helsesøster på skolen. De er vant til å snakke med barn om forskjellige ting.
Vi håper at det ordner seg for dere.