16. februar 2017
Ang flytting og skole
Jeg har søkt på skole der jeg bor i oslo til høsten. Men mor har giftet seg og fått jobb og kjøpt leilighet i en annen kommne. Har alltid ønsket å flytte dit pga av mobbing på skolen. Jeg har litt lærevansker og går til psykolog Lurte på om jeg kan overflyttes til samme videregående skole som jeg har søkt på i oslo på den nye plassen?

Tema: Skole
Hei,
Takk for at du skriver til oss. Du skrivet at du har lyst til å flytte med din mor til en annen kommune. Du har allerede søkt om opptak til en videregående skole i Oslo. Vi forstår ikke helt om du vil ha skoleplass i Oslo eller nærmere der dere skal bo.
Vårt råd er at du tar kontakt med rådgiveren på skolen du går nå og ber om hjelp av han eller henne på hvordan du skal gå frem videre. Ta gjerne med deg moren din på dette.
Lykke til med flyttingen.